وقت های تعیین شده

دندان عقل چیست؟

به سومین و آخرین دندان آسیای ( مولر ) هر فک دندان عقل میگویند . سن رویش دندان عقل معمولا مابین 17 الی 25 سالگی است . البته امکان رویش قبل از این سن هم وجود دارد . هر فرد معمولا دارای دو دندان عقل در فک بالا و دو دندان در فک پایین است . دندان عقل نهفته: اگر دندان عقل به علت شرایطی مانند کمبود فضا در فک ، بیماری های ارثی ، بیماری های دوران کودکی ( مانند کم خونی و راشیتیسم ) رویش پیدا نکند در این صورت به این دندان ، دندان عقل نهفته میگوییم . اگر فقط مقدار کمی از دندان از لثه بیرون بزند در این حالت عقل نیمه نهفته نامیده میشود . جراحی دندان عقل: اگر دندان عقل دچار پوسیدگی ، عفونت ، درد ، کیست  و یا مسیر رویشی نامناسب باشد ، دندانپزشک تصمیم به جراحی دندان عقل میگیرید . جراحی دندان عقل با توجه به میزان نهفتگی دندان و مسیر رویشی به چندین نوع جراحی : 1. کشیدن معمولی دندان عقل بدون نیاز به برش و بخیه 2. جراحی بافت نرم دندان عقل : شامل برش فقط در لثه و خارج نمودن دندان و 3. جراحی بافت سخت دندان عقل : شامل برش بافت لثه و برداشتن استخوان اطراف دندان و سپس خارج نمودن دندان عقل تقسیم میشود . هزینه جراحی دندان عقل با توجه به میزان نهفتگی دندان عقل و درجه سختی متفاوت میباشد . جراحی دندان عقل نهفته: در صورتی که دندان عقل در دهان رویش پیدا نکند به آن دندان عقل نهفته میگویند . در این شرایط برای خارج نمودن دندان حتما نیاز به جراحی بافت نرم یا سخت دندان عقل وجود دارد . دندان عقل میتواند به طور کامل نهفته و در استخوان فک باشد یا مقداری از دندان از استخوان بیرون زده باشد . جراحی دندان عقل یک جراحی سرپایی میباشد . مراحل جراحی دندان عقل به این صورت میباشد که دندانپزشک بیحسی تزریق نموده و پس از برش بافت لثه و برداشت مقداری از استخوان اطراف دندان دندان عقل را به طور کامل خارج نموده یا دندان عقل را به قطعات ریزی تقسیم میکند و آن را قطعه قطعه خارج مینماید . هزینه جراحی دندان عقل با توجه به درجه نهفتگی و سختی متفاوت میباشد . تعداد دندان عقل ، دندان عقل چندمین دندان است: به هشتمین دندان هر سمت فک یا سومین دندان آسیای هر سمت دندان عقل میگویند . ۴ دندان عقل به صورت معمول وجود دارد . گرچه گاها ممکن است بعضی از افراد دندان عقل را نداشته باشند . البته در صورت نبود دندان عقل در دهان برای بررسی بیشتر باید عکس رادیو گرافی از دهان گرفته شده و دندان عقل از لحاظ نهفتگی بررسی شود . دندان عقل و سردرد ، دندان عقل و درد گوش: گاهی سردرد های مداوم میتواند نشان دهنده مشکل در دندان ها یا مفصل گیج گاهی فکی باشد که اغلب افراد از توجه به این مورد غافل میباشند . دندان قروچه یا وجود پوسیدگی عمیق در دندان ها میتواند موجب درد سر و گوش گردد . از آن جایی که درد دندان ارجاعی است میتوان کل عصب پنجم جمجمه را تحریک کرده و موجب بروز سر درد و درد گوش گردد

پست های اخیر

درباره ما

کلینیک دندانپزشکی لونا یکی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی در تهران واقع در خیابان فرشته میباشد.این کلینیک با کادر حرفه ای و محیط کاملا استریل و تجهیزات استاندارد در خدمت مراجعین میباشد.

ساعت کاری کلینیک

شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ تا ۲۰